Алматы

Онлайн сатып алу кезіндегі заңсыздықтар туралы айтылды 8 Сәуір в 16:45 17

Алматы қаласы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті басшысының міндетін атқарушы Сәуле Махатова өңірлік коммуникациялар қызметінің онлайн-брифингінде тың деректерді мәлімдеді.

Сәуле Махатова келтірген деректер бойынша бүгінгі таңда Қазақстанда тұтынушыларлардың 112 қоғамдық ұйымы бар, оның 47-сі бір уақытта тұтынушылардың да, кәсіпкерлердің де құқығын қорғайды.

Департамент өкілі Алматыда ҚР Сауда және интеграция министрлігі Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің тапсырысы бойынша қала тұрғындары арасында әлеуметтік зерттеу жүргізілгенін, олардан тұтынушылар ретінде құқықтарын сақтай отырып, жағдайды бағалау қажет болғандығын айтты.

Зерттеу нәтижелері онлайн-брифингте айтылды. Спикердің айтуынша, Алматы респонденттерінің тек 1% -ы тұтынушылардың құқықтарының сақталуына қатысты ағымдағы жағдайды өте жақсы бағалады, 3,6%-ы орташа деп бағаласа, 86,8%-ы қанағаттанарлықсыз, жауап беру қиынға соққан. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік реттеу жағдайының өзгеруі туралы сұраққа 42,8% - ы жақсы деп баға берсе, 37% - ы өзгеріссіз, 20% - ы нашар және 0,2% - ы жауап беру қиналған.

Департамент өкілі өткен жылы оларға ведомствоға тұтынушылардан 1480 шағым түскенін, бұл 2019 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 3,5 есе көп (440 шағым).

Жүргізілген жұмыстардың арқасында құқықтары бұзылған алматылық тұтынушыларға 27 млн теңгеден астам қаражат қайтарылды.

- Жалпы, салалар тұрғысынан электрондық сауда, бөлшек сауда, тұрмыстық қызмет көрсету және көлік салаларын неғұрлым проблемалы деп санауға болады. Мұны әлеуметтік зерттеу де растайды. Респонденттердің 45% - ның пікірінше, олар электрондық сауда саласында алынған қызметтер көңілдерінен шықпаған, мысалы, тапсырыс мерзімі орындалмаған. 45,6% сатып алынған тауардың сапасына көңілдері толмаған, 46,4% жиһазды жөндеу және дайындау кезінде проблемаларға тап болды – деп хабарлады Сәуле Махатова.

Тауарлар мен қызметтерді сатушыларға шағымдардың ауқымы өте кең болды – бұл сапасыз тауарларды сату, тауарларды айырбастаудан немесе қайтарудан бас тарту, сатып алушыға өнім туралы толық емес және жалған ақпарат беру, жойылған рейстер үшін қаражаттың қайтарылмауы, жиһаз жасау және жөндеу, сұлулық салондарының қанағаттанарлықсыз жұмысы.


Сәуле Махатова қала тұрғындарын сатып алу кезінде, әсіресе интернеттен тауарлар сатып алуға мұқият болуға шақырды. Спикердің айтуынша, тұтынушылар сатып алынатын тауар туралы ақпаратты, оның шығу тегін және тіпті өндірушіні әрдайым біле бермейді, бірақ соманы «сатушыға» аударады. Сапасыз тауар жеткізілген жағдайда, қаланы, кәсіпкерге қатысты деректерді білмей сатушыны анықтау қиын болады. Сондықтан тауарларды сатып алу кезінде сатушының деректемелерін білу, оның БСН, ЖСН сұрау (Бұл деректер "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңға сәйкес коммерциялық құпия болып табылмайды), пікірлермен танысу қажет.


Маңызды жаңалық

Комментарийлер

Ақпарат графигі

  • 439 Нұр-Сұлтан бойынша барлық жаңалықтар
  • 102 Қарағанды облысы бойынша барлық жаңалықтар
  • 85 Алматы бойынша барлық жаңалықтар
Наверх